Strefa Cross

Czym jest trening crossowy?

Najprostsza definicja treningu crossowego to: Zmienny trening o wysokiej intensywności, który wykorzystuje ruchy funkcjonalne. Taka krótka definicja zawiera w sobie ideę treningu crossowego, na którą składają się 3 elementy:

Zmienność

Na każdym treningu wykonywany jest inny zestaw ćwiczeń, aby ciało nie przyzwyczajało się do schematów i było gotowe podejmować różne wyzwania.

Intensywność

Wysoka intensywność treningu regulowana jest przez zmiany czasu ćwiczeń, obciążenia i liczby powtórzeń, ich prawidłowy dobór skutkuje efektywnym treningiem.

Funkcjonalność

Dobór ćwiczeń jest oparty o naturalne ruchy funkcjonalne, które towarzyszą nam w życiu codziennym (wstawanie z krzesła, podnoszenie zakupów czy podbiegnięcie do autobusu)

Trening crossowy zapewnia kompleksowy rozwój wszystkich dziesięciu podstawowych zdolności motorycznych:

1. Wytrzymałość sercowo-naczyniowa

2. Wytrzymałość siłowa

3. Siła

4. Elastyczność

5. Moc

6. Szybkość

7. Koordynacja

8. Równowaga

9. Zwinność

10. Dokładność

Poprzez poprawę tych zdolność trening crossowy optymalnie przygotowuje organizm zarówno do wyzwań dnia codziennego, jak i do sytuacji wzmożonego wysiłku fizycznego i mentalnego.

Samo znaczenie angielskiego czasownika „to cross” (krzyżować, mieszać, przekraczać) ukazuje różnorodność i atrakcyjność treningu crossowego, w którym doświadczony instruktor skutecznie przeplata i miesza ćwiczenia angażujące nasze ciało na rozmaite sposoby. W trakcie tego treningu nie ma mowy o żmudnej pracy nad wąsko wybranymi grupami mięśniowymi, lecz w każdej sekundzie angażowane jest całe ciało ćwiczącego, a każde zajęcia są niepowtarzalne i dobrane idealnie do możliwości ruchowych ich uczestników.

Zajęcia właściwe

Dla osób, które znają trening crossowy i gotowe są podjąć wyzwanie

CROSS TRAINING

Trening crossowy w czystej postaci, intensywna rozgrzewka jest tylko wstępem do wyczerpującej części głównej; ciało ćwiczącego jest maksymalnie zaangażowane i podtrzymywane w ruchu przez nieustępliwość, wolę walki i pragnienie przezwyciężania własnych ograniczeń.

WAKE UP CROSS

Zastrzyk porannej energii crossowej; krótkie, 30-minutowe zajęcia, w których nie ma czasu na myślenie i pogaduszki, maksymalna intensywność od rozgrzewki po wyciszenie; idealne zajęcia przed pracą albo jako uzupełnienie treningu siłowego lub wytrzymałościowego.

Zajęcia wprowadzające

Polecane osobom rozpoczynającym przygodę z treningiem crossowym

CROSS INTRO

Adresowane do osób początkujących, wprowadzenie w formułę treningu crossowego, akcent jest położony do dokładność i bezpieczeństwo; instruktor precyzyjnie dobiera zestaw ćwiczeń pod predyspozycje uczestników oraz więcej czasu poświęca na objaśnienie techniki wykonywania zadań ruchowych.

FUNCTIONAL TRAINING

Oparte na ruchach funkcjonalnych 45-minutowe zajęcia w Strefie Cross o niskiej i średniej intensywności. Duża liczba powtórzeń, brak rywalizacji, spokojne tempo oraz jasne instrukcje trenera sprzyjają komfortowym warunkom do ćwiczenia dla osób w każdym wieku i poziomie aktywności fizycznej. Trener zwraca szczególną uwagę na technikę wykonywanych ćwiczeń, prawidłowe oddychanie i napięcie głębokich mięśni rdzenia ciała. W trakcie zajęć wykorzystywane są wszystkie akcesoria Strefy Cross: taśmy TRX, piłki lekarskie, hantle, kettlebells, worki, skakanki, sztangi, drążki, maty, etc.